Niet geraakt! - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Paul Compen - WaarBenJij.nu Niet geraakt! - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Paul Compen - WaarBenJij.nu

Niet geraakt!

Door: Paul Compen

Blijf op de hoogte en volg Paul

11 Juli 2006 | Zuid-Korea, Suwon

Hallo!

Net terug uit de gimgingbang (sauna) zal ik proberen een samenvatting te geven van de afgelopen week.

Om te beginnen, alles gaat goed! Er is dan wel een zware tyfoon, maar die is gelukkig niet bij mij in de buurt geweest ;). Het leventje hier begint wel aardig te wennen. Het lijkt wel alsof ik er een maand ben. Er zijn dan ook al zo veel activiteiten geweest en heb het best druk met de studie.
Overal waar ik kom, voel ik me ‘een beetje’ aangekeken. Het aantal westerse mensen dat ik in Suwon ben tegengekomen valt op een hand te tellen. Toch raar voor een stad met 1,3 miljoen inwoners, liggend tegen Seoul (18 miljoen inwoners). Maar het geeft wel leuke taferelen zoals giegelende schoolmeisjes, mensen die geinteresseerd in je zijn (Holland is natuurlijk ook interessant (ahum)).
Het eten is nog steeds wennen. Het is moeilijk om (normaal) brood te vinden. Het pittige eten went redelijk, al zal ik sommige maaltijden waarschijnlijk nooit lekker gaan vinden. Koreaans zal nooit mijn favoriete keuken worden.
Ook het verbaal contact is erg moeilijk. Iedereen is erg aardig maar om elkaar te begrijpen is wel moeilijk. Bovendien begrijpen ze niet alle handgebaren die in de westerse wereld gebruikt worden. Mijn allergie voor vis maak ik vaak duidelijk door het tekenen van een vis en er en kruis door te zetten… tsja je moet wat

Vorig weekend ben ik samen met Roy, Ellen, enkele Amerikanen en Denen naar een national park in het noorden (tegen Noord-Korea) geweest. Het was daar echt super mooi Ik heb nog nooit zo’n mooie natuur gezien, met bergen en watervallen. Echt goed voorbereid was ik niet, want het was wel echt hiken. De vele Koreanen die we tegenkwamen waren dan ook prima uitgerust. Ik met mijn sportschoenen met gladde zolen iets minder ;). Maar gelukkig heb ik de klim en de afdaling overleefd (niet boos worden mam ;)). Het enige dat er gebeurd was, is dat ik in een rivier ben gevallen. Dat vonden die Koreanen wel grappig en even voelde ik me een superstar. Ik werd door een groot aantal Koreanen gefotografeerd. Jajaja erg grappig ;).
Zondag zijn we naar het strand aan de Oostzee geweest. Het strandleven in Korea is ‘iets’ anders dan het westerse. Zo zwemt iedereen met kleren aan. Echt zwemmen gebeurt er niet, maar varen met een speedboot des te meer (wel gevaarlijk). Ook houden Koreanen er van om overdag vuurwek af te steken op het strand, een beetje bizar.
Het hotel was ook apart: er moest op de grond geslapen worden.
Verder ga ik elke dag braaf naar de colleges op de universiteit. Er word echt verwacht dat we kei hard werken: een berg artikelen lezen, boeken lezen, presentaties maken etc etc. Elke woensdag hebben we cultuurlessen. Dat is een aangename ‘brake’. Zo zijn we vorige week naar 2 musea geweest: een prive-kunstmuseum van Samsung en het nationale museum in Seoul. Van het laatste was het gebouw mooier dan de kunst zelf. Eigenlijk waren er alleen maar boedha’s en andere ‘vreemde’ voorwerpen te zien. Het gebouw was compleet van marmer, en het was echt enorm groot. Morgen gaan we naar een bioscoop in Seoul om een Koreaanse film te gaan bekijken. Gevold door een uitgebreide bespreking welteverstaan. De universiteit gooit ons bijna dood met cultuurkenmerken. We komen echt bijna alles te weten over de geschiedenis, werklust, cultuur etc etc.
Waarschijnlijk ga ik over 2 weken deelnemen aan een trip naar de gedemilitariseerde zone tussen Noord- en zuid-Korea. Waarschijnlijk ga ik het wel overleven :p. Wel een beetje raar omdat er momenteel officieel nog een oorlog is tussen deze 2 landen. Het is echt ‘fascinerend’ om te zien hoe er momenteel geleefd wordt in Noord-Korea.

Komend weekend ga ik met een grote groep van de universiteit naar het befaamde jaarlijkse ‘modder-festival’. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden… Waarschijnlijk zal ik lekker met modder kunnen gooien. Het wordt gehouden op een mooie lokatie aan het strand (aan de Gele zee).

Ik zal zsm proberen om wat foto’s van de afgelopen week op de site te zetten. Hopelijk binnenkort ook de foto’s van het modderfestival.

Concluderend: ik ben niet geraakt door een Noord-Koreaanse raket, de tyfoon heeft me ook niet kunnen pakken en ik ben verder gezond.

Groetjes,

Paul

  • 11 Juli 2006 - 17:23

    Maria & Math:

    Hej Paul, Je doet daar schitterende ervaringen op, ik geniet met je mee via je verhalen; kijk alweer uit naar het volgende... doe wel voorzichtig hoor! Groetjes uit Budel

  • 11 Juli 2006 - 17:56

    Gadiza:

    hey paul
    Nu weet ook hoe het voelt om allochtoon te zijn :)
    WOW wat een avonturen allemaal, en mooie foto's. Ik ben erg beniewd naar dat modderfestival, dus laat maar gauw weer wat weten.
    groetjes gadiza

  • 11 Juli 2006 - 20:57

    Laura:

    Hoi Paul

    Gaaf hoor allemaal! Tis weer eens wat anders dan Terschelling! Mooi dat ik komende week naar Westkapelle vertrek, ook spannend en veel cultuur ( :) )
    Have fun, Laura

  • 13 Juli 2006 - 06:29

    Ellen:

    Hey Paul, zo te horen vermaak jij je prima. Ik ben wel benieuwd naar de verhalen over het modderfestival! Ik wens je nog een fijne tijd, geniet ervan want voor je het weet ben je alweer terug in ons kikkerlandje!
    Groetjes uit Mierlo

  • 13 Juli 2006 - 15:35

    Karel En Antonet:

    Hallo Paul,
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat.Echt iets voor jou om dit te doen. Heel veel plezier en maak er wat van.
    Groeten uit Dorplein van alle Lammetjes.

  • 18 Juli 2006 - 13:41

    Ingrid:

    hehe, ik heb je gevonden! leuk om te weten hoe je het maakt en wat je beleeft! HAVE FUN!
    ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Suwon

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2006

Ni hao!

06 Augustus 2006

Annyunghaseyo!

20 Juli 2006

Symposium en modderfestival

11 Juli 2006

Niet geraakt!

04 Juli 2006

update
Paul

Actief sinds 24 Juni 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 36249

Voorgaande reizen:

26 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Mijn eerste reis

17 Mei 2010 - 30 November -0001

Fietstrip

Landen bezocht: