update - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Paul Compen - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van Paul Compen - WaarBenJij.nu

update

Door: Paul Compen

Blijf op de hoogte en volg Paul

04 Juli 2006 | Zuid-Korea, Busan

Hallo!

Momenteel heb ik even de tijd gevonden om wat te typen. Eigenlijk zou ik zo veel kunnen vertellen dat ik het nu allemaal al niet meer weet, maar ik zal proberen wat leuke herinneringen van de afgelopen week.
Vorig weekend kregen alle studenten een gratis rondtrip door Korea aangeboden. De eerste dag zijn we meteen richting Busan in het zuiden gegaan. Als men door Zuid-Franrkijk rijdt ziet men enkel wijngaarden, hier zie je alleen maar rijstvelden.
Korea is echt een super mooi land! We hebben enkele oude historische plaatsen bezocht. De trip was tot in de puntjes gereld. Het was dan ook op originele aziatische wijze: kijken en snel verder gaan zodat er zo veel mogelijk gezien kan worden. Die haastige manier van bezoeken uitte zich ook bij de restaurants: na 15 minuten vetrekt men weer. Niks geen koffie achteraf en rustig uitbuiken. Snel op naar de volgende tempel en foto's maken.
Zoals ik al zei, was de trip prima geregeld. Zo hebben we in een super hotel geslapen. Alles er op en er aan. In de kelder (3e verdieping onder de grond) zat een heus kuuroord. Ik heb mezelf dus eens lekker verwend in verschillede sauna's.

De colleges zijn gister begonnen. Het is duidelijk dat de Koreanen hard werken. Dat uit zich ook in het studietempo van de Koreaanse studenten. Er moet veel gedaan worden en elke dag artikels gelezen worden. Maar oke, dat moet wel lukken. De vakken die ik gekozen heb zijn 'contemporary Korean Economy' en 'Business and management in Korea'. Een leuk extra'tje is dat we verscillende fieldtrps krijgen aangeboden. Enkele voorbeelden zijn een bezoek aan de Koreaanse Spporwegen, een discussie met het management van LG, bezoek aan Samsung, bezoek aan de gedemilitarseerde zone met Noord-Korea enz enz. Kortom te veel om op te noemen.

Het feit dat in uit Nederland kom is wel grappig. Wanneer iemand aan me vraagt waar ik vandaan kom en ik antwoord uit Nederland, dan zijn de Koreanen meteen enthousiast. Zo hebben Roy (ook uit Arnhem) en ik al heel wat gratis biertjes gekregen van een man die perse met ons wilde praten. Een andere leuke anekdte is dat toen Roy ik en Ellen een taxi namen en we vertelden dat we uit Nedeland kwamen, kregen we meteen korting omdat Hiddink een Nederlander was. Het woord 'Nederland' wordt sowieso spontaan geassocieerd met Hiddink. Hij is wordt hier dan ook echt als goddelijk aangezien.
Verder loopt de economie hier als een trein. Suwon (waar ik verblijf) kent meer dan een miljoen inwoners. Het doet dan ook echt Amerikaans aan. Overal grote flats en neonlicten. Gisteren heb ik een bezoek gebracht aan de 'Walmart'. Ik dacht dat de Carrefour die ik in Montpellier gezien heb gigantich was, maar dit sloeg echt alles. Volgensmij waren er wel 7 verdiepingen. Daarnaatst was alles 24 uur per dag geopend.
Ook is alles superschoon. Zo heb ik nog nergens graffiti gezien, alles is opgeruimd. De mensen dragen bij het werken zelfs handschoenen, zelfs de taxichauffeur en de supermarktmedewerkers.

Kortom alles gaat goed, het voelt echt super om hier te zijn en ik geniet van elk moment! Mijn engels vordert ook prima, dus niks te klagen... nou over de kamer in de dormitory dan een klein beetje.. ahum... de Chinees staat elke ochtend om 05.30 op om eieren te koken... Grrrr en het slapen op een houten plank wentg volgensmij nooit...

Het eten went nog steeds niet. Alles is pikant, de rijst komt m'n oren uit en sommige dingen zijn niet bepaald lekker. Echt alles is gemaakt met rijst, zelfs de drankjes, snoepjes etc etc.

Groetjes Paul


Ps Zojuist heb ik wat foto's op de site gezet.

  • 04 Juli 2006 - 10:21

    Anne:

    Heb mij ff door jouw verhalen van mijn scriptie laten afleiden. Het lijkt als of je een leuke tijd hebt. Heb ook nog snel je foto's bekeken - het is echt om jaloers worden...
    Liefs Anne

  • 04 Juli 2006 - 11:59

    Caroline:

    Hey Paultje,
    Geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt! Ben super jaloers op je. Geniet er nog maar lekker van!
    Liefs Caroline

  • 04 Juli 2006 - 12:32

    Zoeperman:

    Top man en leuk om te lezen!! Alleen jammer dat het eten minder is!

    Hopelijk smaken de biertjes wel lekker ;)!

    Groetjes Bart

  • 04 Juli 2006 - 15:37

    Ellen:

    Het klinkt harstikke leuk wat jij allemaal mee maakt daar in Korea. De foto's spreken boekdelen over het eten! Nog veel plezier en succes daar!!

    Groetjes uit Mierlo

  • 08 Juli 2006 - 22:44

    Wieteke:

    Wat schrijf je toch leuke verhaaltjes. Echt supergaaf lijkt me om daar te zijn. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Houd me op de hoogte van al je belevingen!
    En dat hoedje staat je goed!
    Veel pittigerijsteetplezier nog.. kun je goed van poepen, krijg je misschien ook nog van die spleetogen.
    Kus van Wieteke

  • 29 Juli 2006 - 09:32

    Roy:

    zie tekst:'Zo hebben Roy (ook uit Arnhem)' NOT TRUE: Roy, Woonachtig in Nijmeen!!! my proud ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Busan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2006

Ni hao!

06 Augustus 2006

Annyunghaseyo!

20 Juli 2006

Symposium en modderfestival

11 Juli 2006

Niet geraakt!

04 Juli 2006

update
Paul

Actief sinds 24 Juni 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 36249

Voorgaande reizen:

26 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Mijn eerste reis

17 Mei 2010 - 30 November -0001

Fietstrip

Landen bezocht: