Symposium en modderfestival - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Paul Compen - WaarBenJij.nu Symposium en modderfestival - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Paul Compen - WaarBenJij.nu

Symposium en modderfestival

Door: Paul Compen

Blijf op de hoogte en volg Paul

20 Juli 2006 | Zuid-Korea, Suwon

Hallo!

Vanuit het extreem regenachtige Zuid-Korea een update!

Vorige vrijdag ben ik met 6 andere studenten naar een symposium geweest over het dreigende banentekort in Korea. Het symposium werd gehouden in het Grand Hilton hotel in Seoul! Doordat een professor van onze universiteit chairman van het presendentieel committee is, waren er enkele studenten van onze universiteit uitgenodigd. Het was een heuse happening! Aan het begin werd de eed afgezworen, zoals je dat wel vaker op TV ziet in Aziatische landen. Er waren professoren/sprekers van Harvard, London Business School, Europese Commissie, ministers,... Echt interssant dus! We waren de enige westerse ‘toeschouwers’. Leuk voor de Koreaanse pers om te fotograferen dus... tsja even kreeg ik sterallures ;).
Het gave was dat we uitgendoig waren voor de lunch en het diner. De lunch was werkelijk fantastisch! Eindelijk westers eten! En wat voor eten… >> de beste dikke biefstuk ooit, kaviaar, zalm (helaas niet voor mij), cheesecake en natuurlijk samengegaan met goede wijn!
Het diner bestond uit 8 gangen en we aten met zilveren bestek. Tsja eten met zilver smaakt nou eenmaal beter ;).

Vorig weekend ben ik met een grote groep studenten naar het befaamde modderfestival geweest. Dat was erg leuk! Voor het eerst zag ik zo veel westerse mensen. Het festival schijnt erg beroemd te zijn, niet alleen in Korea dus. Een grote groep van de westerlingen waren Amerikaanse militairen die gestationeerd zijn in Seoul. Als militair zijnde gaat dat natuurlijk gepaard met veel drinken en lomp gedrag. Dat is natuurlijk een enorm contrast met de ‘rustige’ Koreanen. Maar ja, niks aan te doen.
De modder werd geleverd door een kuuroord. Dus na het weekend had ik een ‘zacht’ huidje. Het festival was gelokaliseerd op het strand (Gele Zee). De zee was super om in te zwemmen (lekker warm). Er waren namelijk grote golven. Maar dan ook echt grote golven van meer dan 3 meter! Zondag stormde het licht, maar dat weerhield de mensen er niet van om in de zee te zwemmen. Daar waar in Nederland al lang het noodscenario afgekondigd zou zijn geweest door Balkie en de Keuningin, ging het ‘feest’ hier gewoon door. ‘Nee mam, het was niet onverantwoord’ ;).

Het lijkt nu alsof ik alleen maar aant ontspannen ben, maar dat valt wel mee. Zo heb ik net een tentamen gehad, waarvoor redelijk wat gestudeerd moest worden. Ook heb ik veel presentaties, moet een essay schrijven en tentamens maken, er moet dus flink gewerkt worden.
Morgen gaan we een bezoek brengen aan de LG-Philips fabiek. Zaterdag gaan we hiken in de bergen. Dus weer lekker druk het komende weekend.
Verder gaat alles goed. Al begin ik wel een beetje behoefte aan privacy te krijgen. Vier personen in een klein kamertje is echt te veel.

Erg jaloers ben ik op het Nederlandse weer. Altijd als ik naar het buitenland ga, is het weer super in Nederland en heb ik hevige regen. In Korea is nog nooit zo veel regen gevallen als in deze periode. Zo zijn er veel overstromingen met 50 doden en 2500 daklozen als gevolg. Echt erg dus… gelukkig loopt het regenseizoen bijna ten eide… (hopelijk).
Ach, als ik terug in Nederland zal komen, zal de regen vast weer met bakken uit de lucht vallen…

Zo, ik ga er weer vandoor.

Groetjes en geniet van het lekkere weer!

Paul

  • 20 Juli 2006 - 06:08

    Ingrid:

    Vanuit het extreem hete Nederland...

    He GuaPaulos,

    je kan tegenwoordig hoge golven trotseren zonder dat je arm uit de kom vliegt? ;-) Mooi man!
    Op de foto`s zie ik dat je al als een echte aziaat weet te poseren, hihi (peaeaeaeaeace!).
    Leuke avonturen weer!! Succes met al je 'school'opdrachten een je dichtbevolkte kamertje.

    Liefs, Ingrid

  • 22 Juli 2006 - 12:37

    Ellen:

    Hey Paul, het klinkt allemaal leuk de dingen die jij daar allemaal meemaakt! Op dit moment regent het hier in Mierlo, maar niet heel erg. Succes nog met je studie daar!

    Liefs Ellen

  • 01 Augustus 2006 - 20:28

    Buul:

    본인의 성적표가 반송되었는 지에 대해 학교홈페이지 수원광장/자료실/대학관련서식에서 확인하여 보기 바랍니다.

    붙임 자료는 엑셀화일로 되어 있습니다. -매일 업데이트-
    자료에 본인의 것이 있으면 일련번호를 확인 후, 신분증을 지참하여 학적과에서 수령하여 가기 바랍니다.

  • 01 Augustus 2006 - 20:49

    Wieteke:

    Paul, wanneer kom je terug? Ik mis je wel hoor. En de zomerfeesten zonder onz Guapaulchen, dat was toch heel anders. JE hebt weer wat gemist. Maar ja, Korea klinkt ook suuupergaaf. Dus geniet er maar goed van. En hier komt de regen ook weer als vanouds met bakken uit de lucht en het dondert er nu ook nog bij, dus.. nu geen jaloezie meer hè!
    Groeten van Wieteke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Suwon

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2006

Ni hao!

06 Augustus 2006

Annyunghaseyo!

20 Juli 2006

Symposium en modderfestival

11 Juli 2006

Niet geraakt!

04 Juli 2006

update
Paul

Actief sinds 24 Juni 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 36249

Voorgaande reizen:

26 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Mijn eerste reis

17 Mei 2010 - 30 November -0001

Fietstrip

Landen bezocht: