Goed aangekomen - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Paul Compen - WaarBenJij.nu Goed aangekomen - Reisverslag uit Suwon, Zuid-Korea van Paul Compen - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen

Door: Paul Compen

Blijf op de hoogte en volg Paul

27 Juni 2006 | Zuid-Korea, Suwon

Hallo!

Even een bericht dat ik (gistermiddag plaatselijke tijd) goed aangekomen ben in Suwon. Samen met 2 andere Nederlanders (Roy en Ellen) ben ik gereisd via Moskou.

Wat meteen opviel, is de drukkende hitte hier. Gister was het 'maar' 24 graden, maar door de luchtvochtigheid voelt het als 34 graden bij ons.

Het vliegveld van Seoul was het mooiste en modernste dat ik ooit gezien heb. En alles 'kraakschoon'. Ik heb er geen vuiltje kunnen ontdekken

Ik slaap op een kamertje in een Studentenflat met 3 anderen. De kamer heeft dezelfde oppervlkate als mijn 'woonkamer' in Nijmegen. Wel even aanpassen dus...
Toen ik gister aankwam werd ik meteen verwelkomd door een overenthousiaste Canadees. Per 100 gebruikte woorden zitten minimaal 5 superlatieven als 'amazing, fabulous, fantastic,...' Iets te overdreven dus...
De anderen zijn van Koreaanse en Chinese afkomst. Gelukkig is iedereen erg aardig.

Gisteravond heb ik voor het eerst Koreaans gegeten op de universiteit. Dat is wel even iets anders dan de zoete babi panghang die ik gewend ben van de Hollandse plaatselijke afhaalchinees. Het 'bluswater' viel niet aan te slepen. Het eten is dus erg pikant. Ook het eten mijn ijzeren stokjes moet ik nog even onder de knie krijgen.

Van het land heb ik nog niet erg veel gezien. Door de jetleg heb ik in de bus van het vliegveld naar Suwon enkel geslapen. Gister heb ik een klein stukje van Suwon gezien. Suwon was een speelstad van het WK 2002. Het mooie voetbalstadion bevindt zich net naast de universiteit. Zelfs de plantenbakken zijn gemaakt in voetbalstijl...

Morgen hebben we een 3daagse trip en gaan we meteen naar het zuiden van Korea. Ben benieuwd...

Daarover later een update.

Omdat ik op het aanmeldingsformulier aangegeven had dat ik een 'early riser' was, zit ik nu al om 07.00 achter de computer. Ik zit dus echt bij de vroege vogels. De Canadees ging om 06.00 al hardlopen, David (Chinees) was toen al een boek aan het lezen... Ajajaj ;)


Groetjes Paul

  • 27 Juni 2006 - 23:02

    Tom De Belg:

    Paul jongen keichique da ge da allemaal doet!!! ik heb vandaag mijn laatste examen ooit gehad en zit nu hoerebezopen

  • 27 Juni 2006 - 23:03

    Tom (2):

    ...achter mijne pc. Jongen heel veel plezier daar nog!!! en dat we snel nog eens iets samen gaan drinken! groetjes!! Tom

  • 28 Juni 2006 - 04:44

    Zoeperman:

    Paul, gelukkig ben je goed aangekomen en klinkt het allemaal positief!!

    Groetjes Bart

  • 28 Juni 2006 - 08:15

    Ellen:

    Ha Paul, het zal wel een wereld van verschil zijn Zuid Korea & Nederland. Ook het eten inderdaad. Maar fijn dat de reis goed verlopen is. Veel plezier op je 3-daagse trip naar het zuiden toe. En maak er een mooie tijd van!!
    X Ellen

  • 28 Juni 2006 - 08:30

    Stijn:

    Tof je belevenissen te kunnen volgen! De cultuurschok zal wel wat groter zijn dan in Montpellier veronderstel ik ;-)
    Geniet ervan!
    Stijn

  • 28 Juni 2006 - 09:21

    Ferdi:

    Hey paulus, gelukkig ben je aangekomen met de zuid tjetjeense airlines. Had zo ff mn twijfels over een veilige aankomst. Enne vertel je ervaringen over het eerste broodje doner hond.

  • 28 Juni 2006 - 11:07

    Mariëlle:

    Hee Paul! Leuk joh die site, kan ik je avonturen een beetje volgen :) Have fun daar! Groetjes "meissie meissie"

  • 28 Juni 2006 - 20:01

    Anne:

    Hey Paultje!
    Echt super! Hoop nog veel verhalen te horen. Geniet van je tijd! Trouwens, echt leuk om je donderdag weer eens gezien te hebben. Na de vakantie dan weer eens een reunie zal ik zeggen!
    heel veel liefs!
    Kus, Anne

  • 29 Juni 2006 - 08:04

    Patricia:

    Hey Paul,

    klinkt echt fantastisch allemaal joh. Ik hoop dat je zo enthousiast ons op de hoogte blijft houden, leuk om zo een beetje te kunnen volgen wat je allemaal aan het doen bent. Veel plezier met je trip naar het zuiden.

    x Patricia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Suwon

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Augustus 2006

Ni hao!

06 Augustus 2006

Annyunghaseyo!

20 Juli 2006

Symposium en modderfestival

11 Juli 2006

Niet geraakt!

04 Juli 2006

update
Paul

Actief sinds 24 Juni 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 36249

Voorgaande reizen:

26 Juni 2006 - 22 Augustus 2006

Mijn eerste reis

17 Mei 2010 - 30 November -0001

Fietstrip

Landen bezocht: